• ZWEMVAARDIGHEID MEER INFO

Bij zwemvaardigheid perfectioneer je de slagen die je bij de diploma's A, B en C hebt geleerd. Doordat je techniek beter wordt kun je sneller zwemmen en houd je het langer vol.

Daarnaast ga je je voorbereiden om van zwemmen je hobby te maken. Zo leer je een aantal schoonspringsprongen, zoals een hoekduik en een hurksprong. En je leert een aantal vaardigheden die je voorbereiden op waterpolo en wedstrijdzwemmen. Denk bijvoorbeeld aan zwemmen met een bal of een koprol maken onder water.

Zwemclub Zeist
    Zwemclub Zeist bestaat al sinds 1947. De vereniging heeft meer dan 200 leden. Naast ABC-zwemlessen bieden wij kinderen de mogelijkheid hun zwemvaardigheid verder te ontwikkelen. Of zij kunnen van zwemmen hun hobby maken in de vorm van wedstrijdzwemmen of waterpolo. Voor al onze leden organiseert onze activiteitencommissie jaarlijks een aantal leuke zwemactiviteiten.

Zwembond
    Zwemclub Zeist is aangesloten bij het Nationaal Plaform Zwembaden (NPZ-NRZ). Dit is de instantie die de Nationale Zwemdiploma's uitgeeft en toezicht houdt op de examens. Alle informatie van over zwemles wordt door de NPZ-NRZ gebundeld op de site www.allesoverzwemles.nl. Zwem je bij ons af dan heb je een overal officieel erkend zwemdiploma. Daarnaast zijn wij aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Zwembond (KNZB). Daardoor kunnen onze wedstrijdzwemmers en waterpolospelers deelnemen aan wedstrijden.