• Actuele informatie rondom het Coronavirus

• Coronaprotocol

Lees voor de meest actuele informatie rondom wedstrijden het aanvullend coronaprotocol.

Wij volgen bij al onze lessen en trainingen een Coronaprotocol:

Onze protocollen zijn afgeleid van het protocol verantwoord zwemmen van WaterVrij, een initiatief van WiZZ - Vereniging Werkgevers in Zwembaden en Zwemscholen.

Update 25 januari 2022: Ook wedstrijden mogen weer!
    Eerder mochten wedstrijden en trainingen al plaatsvinden binnen de eigen club, maar vanaf komende zaterdag kan het wedstrijd/competitieseizoen weer écht van start. Daar zijn we natuurlijk ontzettend blij mee.

Update 15 januari 2022: Versoepelingen voor de zwemsport
    Vrijdagavond 14 januari heeft het nieuwe kabinet bekend gemaakt dat de maatregelen voor winkels, onderwijs en sport worden versoepeld. Dit betekent dat we vanaf maandag 17 januari alle lessen en trainingen weer hervatten. Hierbij volgen wij de huidige coronaprotocollen.

Update 28 november 2021
    Vanaf zondag 28 november gaan nieuwe coronamaatregelen in en moeten de zwembaden van 17:00 tot 5:00 uur dicht (zie het protocol verantwoord zwemmen). Leden zijn geïnformeerd over wat dit voor hen betekent.

Update 15 november 2021: Verscherping coronamaatregelen
    In verband met de aanscherping van de coronamaatregelen is het voorlopig niet toegestaan om de laatste 10 minuten te kijken bij de ABC-zwemlessen en bij zwemvaardigheid. Alle ouders zijn per mail geïnformeerd over de aangepaste maatregelen.

• Publiek is tot nader bericht niet toegestaan bij zwem- en waterpolowedstrijden.

Deze maatregelen zijn aanvullend op de update van 8 november.

Update 8 november 2021: Verbreden van de inzet van het coronatoegangsbewijs
    Vanaf 6 november geldt het coronatoegangsbewijs op meerdere plekken. Voor Zwembad Dijnselburg geldt het volgende:

• Een coronatoegangsbewijs (negatieve testuitslag, vaccinatiebewijs of herstelbewijs) én een geldig ID-bewijs zijn verplicht bij binnenkomst van een zwembad voor iedereen van 18 jaar en ouder. Deze worden gescand bij de toegangsdeuren. Het publiek bij wedstrijden/afzwemmen/ zwemles moet ook in het bezit zijn van een geldig toegangsbewijs.
    • Er is een uitzondering voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn en voor vrijwilligers. Zij hoeven geen coronatoegangsbewijs te tonen. Denk hierbij aan zwembadpersoneel, trainers, officials en alle vrijwilligers.
    • De 1.5m afstand is een advies en geen verplichting
    • Er is geen mondkapjesverplichting in het zwembad
    • De horecaregels blijven ongewijzigd

Update 1 oktober 2021
    Na de versoepelingen van de Coronamaatregelen als gevolg van de persconferentie van 25 september volgt Zwemclub Zeist het Corona-protocol van SRO Dijnselburg. De eerder door de Zwemclub Zeist uitgegeven protocollen zijn niet meer van kracht.

Update 8 maart 2021: Zwemlessen mogen weer vanaf 16 maart

Tijdens de persconferentie is bekendgemaakt dat de zwemlessen voor kinderen tot en met 12 jaar vanaf 16 maart weer hervat mogen worden. Dit betekent dat wij vanaf 18 maart aanstaande weer starten met de ABC-zwemlessen en zwemvaardigheid.

Waterpolo en wedstrijdzwemmen mogen helaas nog niet starten.
    ABC-swimminglessons for children untill 12 years old will start again from 18 March.

Update 12 januari 2021: Lockdown verlengd: Zwembaden gesloten tot en met 9 februari

Als gevolg van de verlengde lockdown blijven de zwembaden gesloten tot en met 9 februari 2021.

All swimmingpools will stay closed until 9 February 2021

Update 15 januari 2022: Versoepelingen voor de zwemsport