• HUISHOUDELIJK REGLEMENT

Om samen veilig en prettig te kunnen sporten is het noodzakelijk om een aantal spelregels en richtlijnen te hanteren.

Het huishoudelijk reglement beschrijft waar iedereen die betrokken is bij de vereniging zich aan moet houden. Er zijn een aantal praktische afspraken die we extra onder de aandacht willen brengen:

Gebruik kleedruimtes
    Zwemclub Zeist maakt gebruik van de groepskleedruimtes van Zwembad Dijnselburg. Er zijn 3 jongenskleedruimtes en 3 meisjeskleedruimtes. Vanaf 17.50 uur kun je in een van de kleedkamers je kind omkleden*.

De verdeling is als volgt:

• Kleedkamer 1 is voor moeders met hun kind
    • Kleedkamer 2 voor vaders met hun kind.
    • Kinderen die alleen komen: jongens in kleedkamer 2, meisjes is kleedkamer 1.

* Het kan voorkomen dat het zwembad andere kleedkamers voor ons beschikbaar heeft dan kleedkamer 1 en 2. Dan geldt nog steeds geslacht ouder is leidend voor welke kleedkamer gebruikt wordt. Vader met kind in mannenkleedkamer en moeder met kind in vrouwenkleedkamer.

Wegbrengen
    De omgeklede kinderen wachten bij de douche tot ze worden opgehaald door een zweminstructeur.

Maandag

• kinderen van A wachten bij de douche instructiebad
    • kinderen van zwemvaardigheid wachten bij de douche diepe bad.

Donderdag

• alle kinderen wachten bij de douche diepe bad.

Kijken bij de les
    Vanaf 18.50 uur mogen ouders/verzorgenden komen kijken. Je loopt via de kleedkamer waar je ook je kind omgekleed hebt.

Gebruik douches
    Maandag

• kinderen van A douchen bij douche instructiebad.
    • kinderen van zwemvaardigheid douchen bij douche diepe bad.

Donderdag

• kinderen van badje 3 en A douchen bij douche instructiebad.
    • kinderen van B, C en zwemvaardigheid douchen bij de douche diepe bad.

Ophalen
    Als een ouder van A, B of C niet komt kijken, dan haal je je kind om 19:00 uur op in de zwemzaal. Zodra alle ouders/verzorgers met de kinderen bij de douche zijn sluiten wij het rolluik bij het instructiebad om te voorkomen dat kinderen zonder toezicht terug het zwembad in glippen.

NB.
    Iedere ouder / meekomend kind draagt overschoenen of slippers als ze buiten de kleedkamers komen. Dus ook in de gang naar de douches toe!

Zwemkleding
    Voor ABC-zwemles gelden de volgende kledingvoorschriften:

• Badje 1: badkleding en T-shirt met korte mouw.
    • Badje 2: badkleding en T-shirt met lange mouw.
    • Zwemdiploma A: badkleding, T-shirt, hemd of blouse met lange mouwen, lange broek, jurk of rok tot aan de enkels en (water)schoenen met een harde zool.
    • Zwemdiploma B: badkleding, T-shirt, hemd of blouse met lange mouwen, lange broek, jurk of rok tot aan de enkels en (water)schoenen met een harde zool.
    • Zwemdiploma C: badkleding, T-shirt, hemd of blouse met lange mouwen, lange broek, jurk of rok tot aan de enkels en (water)schoenen met een harde zool en jas.

Als je deel wilt nemen aan wedstrijden heb je clubkleding nodig.

• Wedstrijdzwemmen: Eigen badkleding en uit de clubkledinglijn een short en een poloshirt.
    • Waterpolo: badkleding uit de clubkledinglijn.

Er zijn binnen de clubkledinglijn ook bijbehorende tassen, trainingspakken of andere materialen. Het is niet verplicht deze aan te schaffen, maar dat mag natuurlijk wel.